Garantie & Klachten
Wordt jouw bestelling defect* geleverd of gaat er iets stuk? Dan kun je het uiteraard naar ons terugsturen. Doe dit alleen niet zomaar!
Neem vooraf even Contact met ons op. Dan kunnen we je misschien al op afstand helpen. Dan doen we ons best om het probleem voor je op te lossen.
Komen we er op afstand niet uit, volg dan de onderstaande stappen bij het stappenplan. Je kunt dan kosteloos het product terug sturen. Doe in ieder geval niet zomaar je pakket op de post zonder ons retourlabel. Die kosten zijn dan voor jezelf. Zonde van je geld.
* Is je product niet defect, maar ben je gewoon niet tevreden met je bestelling? Laat het ons weten door middel van de stappen op de pagina Retourneren & Herroepingsrecht.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen ons uiterste best om ze in topconditie bij je thuis te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Let wel op dat sommige producten, om bijvoorbeeld hygiënische redenen, uitgesloten zijn. Dat staat vermeld bij deze producten.
We kunnen je sneller helpen als je direct het online garantieformulier invult. Zo kunnen wij bij ontvangst in één oogopslag zien wat het probleem is.
Als je het bedrag van de aankoop terug wilt, vergeet dan niet jouw bankrekeningnummer (IBAN) te vermelden op het garantieformulier. Wij zorgen er dan voor dat het aankoopbedrag binnen twee weken na ontvangst terug wordt geboekt op jouw rekening.
Stappenplan: Garantieclaim maken
1. Vul het digitale Garantie Formulier in.
2. We nemen contact met je op om samen te kijken naar een passende oplossing.
3. Als we je op afstand kunnen helpen, doen we ons best om je direct van dienst te zijn. Misschien heb je een vervangend onderdeel nodig en is het probleem daarmee verholpen. Deze sturen we dan naar je op.
4. Is je product defect en valt het onder de garantievoorwaarden? Je krijgt van ons een retourlabel waarmee je jouw product kosteloos terug kunt sturen.
5. Na ontvangst van je pakketje, onderzoeken we het defect en nemen we contact met je op over de verdere afhandeling.
Ontkiemgarantie
In het geval dat jouw huismerk wietzaadjes niet ontkiemen kun je gebruik maken van de ontkiemgarantie.
Let op: de ontkiemgarantie geldt alleen voor huismerk wietzaden die binnen 30 dagen na ontvangst niet ontkiemd zijn.
Gebruik maken van de ontkiemgarantie kan door ons een e-mail te sturen met daarin de volgende informatie:
1. Het ordernummer van de bestelde huismerk zaden.
2. De manier waarop je ontkiemt hebt.
3. Foto's van alle niet ontkiemde zaden.
Alle niet ontkiemde huismerk zaden worden vervangen door één andere soort zaden uit ons huismerk assortiment naar keuze.
Klachten
Het is ons doel om jou gelukkig te maken. Daarom raden we je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken. Maak gebruik van de contactmogelijkheden op de pagina Contact. We kijken dan samen naar een geschikte oplossing. Als we er niet uitkomen, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.